Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΙΦΟΔΗΜΟΣ: Οποιαδήποτε ενέργεια είναι αντίθετη στην κοινωνία και στα συμφέροντα των δημοτών θα με βρει απέναντι!

Ο Δήμαρχος Λιτοχώρου και υποψήφιος Δήμαρχος Δίου - Ολύμπου Θανάσης Τσιφοδήμος, δυναμικά πρωτοπόρος στον αγώνα κατά της λειτουργίας των διοδίων, βρέθηκε σήμερα από κοινού με τους συναδέλφους του Δημάρχους Ανατολικού Ολύμπου και Δίου στη Λεπτοκαρυά, όπου κλιμακώθηκαν οι κινητοποιήσεις.
Ακολούθησε συνάντηση στο γραφείο του εισαγγελέα πρωτοδικών Κατερίνης μεταξύ των τριών Δημάρχων, του αστυνομικού διευθυντή Πιερίας κ. Φωτόπουλου και εκπροσώπου της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» σε μία προσπάθεια εξεύρεσης κοινά αποδεκτής λύσης.

Ύστερα από πολύωρες συζητήσεις ακολούθησε επικοινωνία με τον Υφυπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη και ορίστηκε συνάντηση μαζί του την Τρίτη 05 Οκτωβρίου 2010 .



Επίσης συμφωνήθηκε ότι η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» θα θέσει σε πλήρη λειτουργία την Εθνική Οδό έπειτα από απαίτηση των τριών Δημάρχων.

Χαρακτηριστικά ο Θανάσης Τσιφοδήμος δήλωσε:
Με γνώμονα τις συνεχείς δυναμικές και δίκαιες κινητοποιήσεις των δημοτών μας για το φλέγον ζήτημα της λειτουργίας των νέων διοδίων από την «ΑΙΓΑΙΟΝ ΑΕ», στον κόμβο της Λεπτοκαρυάς, επισημαίνω τα εξής:
Ύστερα από μια πρώτη προσέγγιση του θέματος σε κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο ευρωπαϊκής νομοθεσίας, καλούμε τους ιθύνοντες του Υπουργείου Μεταφορών και της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» όπως λάβουν υπόψη τ΄ ακόλουθα:
-Σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 2006/38/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης-5-2006, η οποία ισχύει και στη χώρα μας, «…..τα διόδια βασίζονται στην αρχή της ανάκτησης του κόστους των υποδομών μόνον. Ειδικότερα το σταθμισμένο μέσο ύψος των διοδίων συναρτάται με το κόστος κατασκευής και το κόστος λειτουργίας , συντήρησης και ανάπτυξης του σχετικού δικτύου υποδομής».
Από τα παραπάνω προκύπτει, ότι η λειτουργία των διοδίων δύναται να υπάρχει μόνο σε ήδη περατωμένο αυτοκινητόδρομο, προϋπόθεση η οποία δεν υφίσταται στην παρούσα περίπτωση.
-Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ίδια οδηγία «…στις περιπτώσεις που η υποδομή αυτή έχει συγχρηματοδοτηθεί από το γενικό προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η συνεισφορά από τα κοινοτικά κονδύλια δεν θα πρέπει να ανακτάται μέσω διοδίων…».

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου συγχρηματοδοτήθηκε από κοινοτικά κονδύλια και εκτιμώ πως αποκλείεται εκ του κοινοτικού και εθνικού δικαίου η ανάκτηση του κόστους υποδομής του αυτοκινητόδρομου με τη λειτουργία διοδίων.

Είναι ξεκάθαρο ότι στην περίπτωσή μας δεν πληρούνται οι  παραπάνω προϋποθέσεις και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια και προσπάθεια λειτουργίας των διοδίων είναι μη  σύννομη, αποτελεί κατάφορη αδικία για την περιοχή μας και δεν εξυπηρετεί κανένα λόγο δημοσίου συμφέροντος.

Σε ότι με αφορά, προσωπικά, θα συνεχίσω τον αγώνα μαζί με τους συμπολίτες μου. Οποιαδήποτε ενέργεια είναι αντίθετη στην κοινωνία και στα συμφέροντα των δημοτών θα με βρει απέναντι!